نکاتی درباره ی "کل انیمیشن های پیکسار" که نمی دانستید!-قسمت اول

۱۳۸۷-۱۰-۰۴

سلام
با چهارمین مطلب از ویژه به توان ۲/۲ در خدمتتون هستم ؛احتمالا الان ساعت ۴ بعد از ظهره و من به شدت مشغول خواندن درس مزخرف "دفاعی" برای امتحان ترمم هستم.و این مطلب بصورت خودکار پست شده است!
طبق اماری که سایت نشون میداد ؛ مطالب "نکاتی که نمیدانستید " یکی از پرطرفدار ترین سری مطالب بودش ؛ که با یک عکس شروع شد و آخریش هم "ماشینی که در همه ی انیمیشن های پیکسار هنرنمایی می کند" بود که در ویژه به توان ۲ اول منتشرش کردم ؛ ولی خب در یک اقدام کاملا مهیرالوقوع ؛ نشستم تمام نمیدانستید های پیکسار رو جمع کردم تا در این مطلب براتون قرار بدم ؛ خودم فکر میکنم جالبترین مطلبی باشه که تو این یک سال در این بلاگ منتشر شده ؛ چون مطمینم وقتی بخونیدش دهنتون نیم ساعت باز میمونه!
خب راستش شاید بهتر باشه که این مطلب بلند بالا رو با یک مقدمه شروع کنیم که این زرنگ بازی های پیکسار از کجا شروع شد ؟ راستش اصلا اولش قرار نبود همچین چیزی باشه که در یک اتفاق واقعا عجیب باعث شد علاقه ی پیکسار به این نوع نکات که به "Easter egg" معروف هستند زیاد بشه!
اون اتفاق هم حدود ۲۰ سال پیش هنگام ساخت انیمیشن "Red's Dream" اتفاق افتاد . وقتی که انیماتور های پیکسار شدیدا مشغول کار بر روی این انیمیشن بودند تا اونو بموقع برای SIGGRAPH اماده کنند ؛انیماتور ها از برنامه عقب افتاده بودنند که یک فکر بامزه به ذهن جان لستر رسید و اون هم این بود که از طرح توپی که در Luxo,jrاستفاده کرده بودند دوباره استفاده کنند و اونو به عنوان زمین سیرکی که دلقک در اون مشغول بازی بود ؛بکار ببرند!
اتفاقا در اون دوره ی SIGGRAPH از این کار پیکساری ها استقبال کردند و ۴ امتیاز اضافه به اونا بخاطر خلاقیتشون در نشون دادن نکته ای از کار قبلیشون در این کوتاه بخشیدند و از اینجا بود که "نکاتی که نمیدانستید پیکسار" شروع شد!

-توپی که "در بیشتر" کار های پیکسار هنرنمایی میکند :
همونطور که در مقدمه خوندید؛ در انیمیشن "رویای قرمزی" از توپی که در "لوکسو؛جی آر" طراحی شده بود ؛ استفاده شد. ولی کار این توپ به همینجا ختم نمیشه ؛ چون این توپ بعد از چراغ مطالعه و ماشین پیتزا ؛ سومین نشانه ی استدیوی پیکسار هستش!( شاید بخاطر همین ۴ امتیازی که اون اولای کار براشون آورد ! )
شما میتونید این توپو در "Luxo,Jr" :

در "Red's Dream" ( کف زمین ) :

در داستان اسباب بازی های ۱و۲ :

در اتاق "بو " ( پایین سمت راست ) :
در هال خانوم و آقای "باورنکردنی" (Jack-Jack Attack) :

ببینید! البته ممکنه جاهای دیگه ای هم باشه ولی من پیدا نکردم!!!!

-کتابخانه ی پیکساری :
در داستان اسباب بازی ها ؛ یکجایی هست که "وودی" مشغول سخنرانی کردن در جلوی کتاب خونه ی انیدیه ؛‌ خب ... با یکم دقت میتونید اسم همه ی کوتاه هایی که پیکسار تا اون موقع ساخته بود رو روی جلد کتاب ها ببینید
پیرمرد دیوانه :
پیرمرد انیمیشن کوتاه "Gary's Game" یادتونه که با خودش شطرنج بازی میکرد ؟
خب حالا به این شخص هم که تعمیر کار وودی در داستان اسباب بازی های ۲ بود نگاه کنی :
جالبیش اینجاست که تو جعبه وسایل این تعمیرکار هم تعدادی از مهره های شطرنجش دیده میشود!

-اسباب بازی ۲کاره :
این Tin Toy هم خیلی جالبه ؛ از همه چی میترسه !!! از یک بچه کوچولو بگیرید (در Tin Toy)

تا موجودات فضایی در lifted (زیر تختو داشته باشید) :
ادامه دارد ...

1 نظرات:

عالی بود

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده