کدوی حلوایی احمق

۱۳۸۷-۰۹-۲۴

شاید تا الان اگه ازم میپرسیدن چرت ترین فیلمی که تو عمرت دیدی چی بود ،فستیوال خنده گارفیلد یا خیلی چیزای دیگه رو میگفتم ولی مطمئن باشید از جمعه به بعد هرکی این سوالو ازم بپرسه میگم اون فیلم کدو حلوایی احمق!!!
جمعه که با داداشم این فیلمو دیدم واقعا حالت تهوع گرفته بودم!دلم میخواست چشمای اون بچه ژاپنیه رو با قاشق در میاوردم باهاش میزدم تو کلش یا با مشت تا جا داشت میزدمش ! یا اون کدویه رو با پام لقد میکردم تا پودر بشه!!!!!!!!!!
واقعا فیلمی بدون داستان ، بدون هیچگونه هیجان و کلا بدون هیچ نکته ی مثبتی بود! تنها هنرش اینبود که هر 5دقیقه یک درس به ما میداد : خودتون تلاش کنید ، کار بد نکنید ،تقلب نکنید ، دست تو دماغتون نکنید و ...
این مشکل پند دادن واقعا خیلی اپیدمی شده!ا دلیل پیشرفت نکردن سینمای ما هم همینه ، چون ما هم دقیقا مثل همین فیلم فقط به پند دادن فکر می کنیم و نه چیز دیگه ، فاتحه میخونیم به کل داستان که 2 تا پند یاد بدیم که بنظر من بدترین نوع ساخت انیمیشنه!
آقای عظیمی هم تو یکی از مصاحبه هاش به همین موضوع اشاره کرده ، که بنظرم واقعا درسته و حتما باید روش کار بشه تا انیمیشن رو فقط بخاطر پند و نصیحت کردن نسازنند ، انیمیشن رو بسازند ، پند و نصیحت خودش میاد!
شرمنده من خیلی نژاد پرستانه به فیلم نگاه کردم ، اگه میخواین بیطرف نقد فیلمو بخونید به این لینک برید ! نقد از دید شایانه !

2 نظرات:

اگه منظورت از نقد اون دو تا کلمه "باحال بود و خوشم اومد" هست که هیچی. ولی من جای دیگه ای این فیلمو نقد نکردم فقط خلاصشو گفتم.ولی خداییش این فیلم بود انیمنیشن نبود.

ممنون شاهین جان. ویندوز چون عجله ای بود، دادم بیرون برام ریختن. امیدوارم امتحاناتت رو خوب بدی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده