اولین پادکست فارسی زبان انیمیشن

۱۳۸۷-۰۷-۲۷

رتوناین مطلبی که براتون می گذارم یکی از مهم ترین چیز هایی هستش که در این جشن و شاید در کل تاریخ وبلاگ می خواستم معرفی کنم. موضوعی که از چهار سال پیش مشغول کار روی آن بودیم ( البته با موضوعات متفاوفت ) و الان حدود یک ساله که داریم با موضوع انیمیشن روش کار می کنیم.
البته این رو هم بگم که ما اولیش هستیم ، یعنی هیچ چیزی مثل این نیستش و یک جورایی تکه.
چیزی که در ششمین ویژه می خواهم معرفی کنم ، پادکست دنیای انیمیشن یا رادیو کارتون کست هستش.
یک جور رادیوی اینترنتی که فقط وفقط به انیمیشن می پردازد. این اولین پادکست فارسی زبان در طول تاریخ است ( من تا هخامنشیان رو بررسی کردم ولی اگه قبل از اون هم بوده ، من خبر ندارم! ) که اختصاصی به موضوع انیمیشن می پردازه!
البته برای ساخت پادکست زمان خیلی کمی داشتیم چون اول قرار بود برای سالگرد وبلاگ آمادش کنیم ولی با مطرح شدن موضوع 27 مهر توسط دوستانمان در گلوری ناچار شدیم زمانشو کمی زودتر کنیم و برای همین کمی عجله ای شد ، پس اگه مشکلی داشتن ببخشید!
این پادکست ماهانه هستش و هر ماه یک قسمت از اون رو بیرون میدیم ، در این پادکست از آخرین تکنولوژی های روز استفاده شده و سعی شده که با بهترین کیفیت ساخته بشه!
گوینده ی این پادکست هم من نیستم و رضای عزیز که مدیر وبلاگ این پادکست هم هست ، گویندگی شو بر عهده داره ! رضا یکی از دوستان صمیمی منه که به محض اینی که ازش خواهش کردم گویندگی این کارو انجام بده ، قبول کرد و مشغول به کار شد و جا داره ازش تشکر ویژه ای بکنم.
البته علاوه بر این ، یکی از کسانی که ایده ی پادکست را از اول داشت و مدام در تلاش بود اونو عملی کنه همین رضا بود ، پس باز هم ازش تشکر می کنم که انقد سیریش شد که آخرش ما پادکست ساختیم!
لوگوی پادکست هم خودم طراحی کردم ، پرنده از 2 عدد C تشکیل شده و اون چشمشم نقطه ی بینشونه که در کل میشه : Cartoon-cast

اما یک سری اطلاعات راجب پادکست :
نام پادکست : کارتون کست
وبلاگ پادکست : http://cartooncast.blogspot.com
گوینده ی پادکست : رضا حریریان
تهیه کننده : خودم
نوع پادکست : ماهنامه ای

برای دریافت پادکست هم 3 تا گزینه دارید :
-دانلود مستقیم پادکست
-اشتراک در پادکست ( بطوری که هروقت قسمت جدیدی منتشر شد اوتومات خبردار شوید )
-اشتراک در آیتیونز

1- دانلود مستقیم پادکست :
لینک های مستقیم ما سه نوع هستند ، لینک عالی ( با bitrate 128) ، لینک متوسط (با bitrate 64) و لینک ضعیف (باbitrate48)
دانلود با کیفیت عالی ( 11مگ)
دانلود با کیفیت متوسط ( 5مگ)
دانلود با کیفیت بد (2مگ)

2-اشتراک در پادکست
برای اشتراک در پادکست به آدرس فید رفته و سپس گزینه ی مورد نظرتونو انتخاب کنید ! البته در حال حاضر سرویسی که قرار است پادکست ما را قرار دهد هنوز خبری به ما نداده ( در صورتی که از خیلی وقت پیش تقاضا کرده بودیم ) پس به محض اینکه خبر داد لینکشو براتون میزارم!


3-اشتراک در آیتیونز
متاسفانه به دلیل تاخیر ما در ارسال پادکست برای آیتیونز هنوز اکانت ما توسط اپل تایید نشده و به محض تایید شدن و برقرار شدن لینک دائم حتما آنرا برایتان قرار می دهیم.

دیدید گفتم خوباشو برا آخر نگه داشتم؟ حالا هنوز آخری مونده ! پس تا مطلب بعدی ...
اینم یک راهنمایی : Iran Animation ؟؟؟؟!!!!!؟؟؟

1 نظرات:

سلام.
پادکست شما رو اپل تاید نکرد؟
من با آی تیونز تو آیپادم دانلودشون کردم.
خیلی جالب شده .. فقط ممکنه یه لینک مستقیم بدین بهم. با ایمیلم تماس بگسرسن ممنونتون می شم.

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده