موتور فیدخوان انیمیشنی!

۱۳۸۷-۰۷-۲۷

خب به آخر رسیدیم! از صبح کلی چرت و پرت سر هم کردم تا به این سه مطلب اخر برسیم و حالا هم به آخرین مطلب از آن سه مطلب آخر رسیدیم. مطلبی که آخرین مطلب جشن 27 هستش و در ساعات آخر این روز منتشر شده!
برای این جشن فکر کنم حدود یک ماه برنامه ریزی کردیم ، از مطالب بگیرید تا عکس ها و علامت ها ! کلی با دیگر دوستان گلوری کار کردیم تا تونستیم این همه مطلب ( چه در تالار و چه در وبلاگ ) رو آماده کنیم.
در همینجا هم باید از کسانی که واقعا کمک کردند تا مطالب این جشن آماده بشه تشکر کنم از جمله شایان ، میلاد ، مهبد و رضای عزیز!
این آخرین مطلب نتیجه ی 4 ماه کار کردن روی کد ها ، فید ها و سیستم های مختلف هستش که الان معرفیش می کنم :
از چندین ماه پیش ، زمانی که حدود 3 یا 4 ماه از تاسیس وبلاگ می گذشت ، موضوعی در فکرم بود به نام ادغام سایت های انیمیشنی ، یعنی بعبارتی ما هر سایت انیمیشنی رو که داشتیم رو مخلوط می کردیم و یک سایت واحد تشکیل می دادیم که ویکیه انیمیشن به زبان فارسی میشد ولی خب این فکرو بیخیال شدم.
بعد یکی دو ماه بعد ، با دوست عزیزم مهدی که مدیر وبلاگ footing هستش آشنا شدم ، اون هم تقریبا دنبال کاری مثل ایده ی من بود و خب به وبلاگش رفتم و یک ماهی رو اونجا سپری کردم ، ولی خب مشکلی که وجود داشت اینبود که این کارو نباید به خود آدم واگذار کرد ، یعنی مثلا یک جایی رو درست کنیم و به همه ی وبلاگ نویس های انیمیشن بگیم هر وقت مطلبی زدند برن اونجا هم بنویسند ، چون ممکنه به دلیل کمبود وقت ، نداشتن حوصله و ... این کار بطور مرتب انجام نوشد و سایت بروز نماند!
خب برای این هم چاره ای وجود داره و اون هم اینه که کارو اوتوماتیک کنیم ، یعنی یک کدی در بیاریم که هروقت این وبلاگ ها مطلبی رو نوشتند اون کد اون مطلب رو به یک جای خاص ببره و انبار کنه تا همه چی اونجا جمع بشه!
کاری که هم اکنون بسیاری از سایت های معتبر مثل تکنوراتی ، دودردو و یا "شنیدی" انجام می دهند.
پس من هم مشغول ساخت این کد شدم ولی خب به دلیل پیچیده بودن کار و کمبود وقت ( چون می خواستم برای 27 مهر آمادش کنم ) اینکارو تموم نکردم و بدنبال یک سرویسی گشتم که اینکارو انجام بده! سرویسی هم که پیدا کردم سایت RSS mixer بود که با در هم آمیختن یک سری فید ، یک فید مشترک تشکیل میداد که مطالب همه ی اون فید های دیگر رو در بر می گرفت.
برای شروع هم من اینکارو با 2 وبلاگ پرطرفدار انیمیشن + وبلاگ خودم انجام دادم و یک فید واحد درست کردم که فعلا basic سایت های انیمیشنی ایرانی رو تشکیل بده!
این سایت ها هم عبارت اند از :
-دنیای انیمیشن
- لونی انیمیشن
-انیمیشن امروز
البته همه ی این سایت ها اول از مدیرانشون اجازه گرفته شده و بقول معروف CopyRightش گرفته شده و بعد اینجا قرار گرفتند.
اسم این فید هم گذاشتیم IRanimation
اما چرا ؟
خب این اسم رو به سه صورت می شود تفسیر کرد :
1- IR مخفف ایران باشه ، Animation بعدی هم همون انیمیشن تا در آخر بشه انیمیشن ایران!
2-Iran رو اول بگیریم بعد imation رو بهش اضافه کنیم که بشه ایرانیمیشن!
3-IR رو مجموع اعداد گویا بگیریم که بعد معنیش اینطوری میشه : همه ی مطالب انیمیشن!

اما برای این فید قابلیت هایی هم گذاشتیم که در زیر می توانید ببینید.
-مشترک شدن فید و خواندن آن با نرم افزار هایی مثل گوگل ریدر
-استفاده از آن بصورت ویجدت در یاهو
-" " " " " " " اپل
-" " " " " " " ویستا
-" " " " " " "گوگل گجت
-استفاده از آن با مرورگر سافاری در گوشی آیفون
-داشتن کدی برای قرار دادن در وبلاگ ها و سایت ها!

اینم لیست آدرس ها :
آدرس فید
آدرس ویجت یاهو
آدرس ویجت اپل
آدرس ویجت ویستا
آدرس ویجت گوگل گجت
آدرس برای آیفون دار ها


اما یکی دو مطلب دیگر میمونه :
1-ورژن بعی یکجورایی بتا هستش و ورژن اصلی رو خودم بزودی درست می کنم
2-برای دیگر دوستان انیمیشنی هم که می خواهند وبلاگشان را در این موتور ثبت کنند بزودی یک مطلب جداگانه می زنم و همه چی رو توضیح میدم
***
خب اولین ویژه به توان 2 به پایان رسید ، امیدوارم از مطالب اینجا و انجمن خوشتون اومده باشه !مرسی که به وبلاگ ما سر زدید و از مطالبمون دیدن کردید ! ویژه ی بعدی هم روزه سالگرده و از حالا می گم که مطالب اونجا هم جالبه!
پس فعلا خدانگهدار
طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده