نکاتی درباره ی علائدین که نمیدانستید !

۱۳۸۷-۱۱-۱۶

امروز هیچ خبر خاصی نبود ؛گفتم بشینم یکی دیگه از اون "نکاتی که نمی دانستید" آماده کنم و براتون بزارم؛ برای همین انیمیشنی که در نظرسنجی بهترین انیمیشن کلاسیک بیشتر رای رو آورده بود رو انتخاب کردم و نکاتشو براتون آماده کردم !
انیمیشن علائدین ؛ یکی از معروف ترین انیمیشن های ساخته شده توسط کمپانی والت دیزنی هستش ؛ این انیمیشن که در سال ۱۹۹۲ تولید شد و در اون کسانی چون رابین ویلیامز گویندگی کرده بودند ؛ تونست ۲ اسکار برای بهترین تک آّهنگ و بهترین موسیقی متن رو از عان خودش بکنه ؛ ولی خب این انیمیشن در عین زیبایی و جذابیتش دارای ریز جزییات بسیار جالبی هستش که بعضی هاشو براتون انتخاب کردم !
  • نکته ای که در فیلم بود و خیلی ها بهش توجه نمی کردند این بود که نقال اول داستان همون جینیه که بعد از آزاد شدنش به اون شکل درومده ! چون اولا بجای ۵ انگشت‌ ؛ ۴انگشت داره (جینی هم ۴ انگشت داشت) طراحی صورتاشون تقریبا عین همه و رابین ویلیامز جای هردوشون صحبت کرده !
  • صحنه ی اول فیلم؛ که دوره گرد اسباب و اساسیه ی فروشی اش را به نمایش میگذاره ؛ بدون فیلم نامه ی قبلی بود ! برای این صحنه کارگردان از رابین ویلیامز دعوت کرد که به یک اتاقی بره که در اون میزی بود که رویش پر از اسباب اساسیه بود و با یک پارچه پنهان شده بودند ! کارگردان از ویلیامز خواست که چند جسم رو شانس دربیاره و دربارش توضیح بده و حرف های ویلیامز تبدیل شد به فیلم نامه ی بخش اول !
  • حدود ۱۲ آهنگ ؛ از آهنگ های ساخته شده برای این انیمیشن از فیلم حذف شد ! مثل همه ی آهنگ هایی که جفار میخونه (چون خیلی خشن بودند ) یا آهنگی که علایدین برای مادرش میخونه !
  • در نسخه ی اولیه ی داستان ؛ علائدین ۳ دوست ؛ یک انگشتر جادویی و ۲ غول چراغ داشت
  • ۲ از مردانی که علائدین وقتی داره از بازار فرار میکنه هل میدشون کارگردانان جان ماسکر و و ران کلمنتس هستند ؛ این ۲ اول قرار بود کارتونی شده منتقدین معروف سینما یعنی جن سیسکل و جان البرت باشند ولی این۲ اجازه ندادند!
  • این انیمیشن با ۲۰۷ میلیون دلار فروش در آمریکا و ۵۰۴ میلیون دلار فروش در کل دنیا ؛ لقب پرفروش ترین فیلم سال ۱۹۹۲ را گرفت
  • در یکی از صحنه های فیلم که علائدین و جزمین در حال پرواز با قالیچه ی پرنده هستند ؛ میتونید معبد زئوس که در انیمیشن هرکولس استفاده شده رو ببینید !
  • وقتی علائدین از جینی میخواد که اونو تبدیل به پرنس کنه ؛ جینی یک کتاب درمیاره که توش سباستین انیمیشن پری دریایی کوچولو دیده میشه !
  • آتش بازی های آخر فیلم همون آتش بازی هایی هستش که در انیمیشن "نجات دهندگان" استفاده شده
  • جینی در فیلم ادای خیلی از شخصیت های معروف مثل رابرت دنیرو و ارنولد شوارتزنگر رو دراورد ؛ البته ادای شخصیت هایی مثل جان وین و جورج بوش هم بود ولی اونا حذف شدند!
  • این انیمیشن تنها انیمیشنی بود که برای جایزه ی بهترین فیلم MTV movie award نامزد شد!
دوستان ببخشید اگه بد شد ؛ خیلی نکات دیگه هم بود که میخواستم بگم ولی متاسفانه دارم بیهوش میشم و تا همینجاش هم بزور نوشتم!
مرسی

منابع : imdb ویکیپدیا و اطلاعات شخصی

مطالب مرتبط :

نکاتی درباره ی پیکسار که نمیدانید - یک
نکاتی درباره ی وال ای که نمی دانید - یک
نکاتی درباره ی وال ای که نمیدانید - دو
شخصیت up در رتتویی
گوفی در پری دریایی
طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده