نکاتی درباره ی وال ای که نمی دانستید - دو

۱۳۸۷-۰۷-۰۲

سلام!
همانطور که می دانید ، هر انیمیشنی که پیکسار عرضه می کند ، در بعضی صحنه هایش یادی از فیلم های قبلی اش هم می کند ولی خب این یاداوری مثل همه ی چیز های دیگر در این انیمیشن به اوج خودش می رسد. بطوری که حتی در بعضی جاها نکاتی از انیمیشن های کوتاه پیکسار نیز دیده می شود :
- رویای قرمزی : اگر یادتان باشد ، در این پست ، گفتم که رویای قرمزی یکی از اولین انیمیشن های کوتاهی هست که پیکسار ساخته ، خب با کمی دقت شما می توانید این قرمزی دوست داشتنی رو در اوایل فیلم ، هنگامی که وال ای مشغول انجام کارش است مشاهده کنید.

-knick knack : خب نکته ای که در این فیلم به انیمیشن knick knack اشاره کرده ، همون ماهی آواز خون است که هنگامی که ایو وارد محل زندگی وال ای می شود ، شروع به خوندن می کند. آهنگی که او مشغول خوندن است ، تکه ای از موسیقی متن انیمیشن کوتاه knick knack است
-داستان اسباب بازی های 1 : شاید این مورد یکی از نکاتی باشد که در همه ی انیمیشن های پیکسار به چشم می خورد و بعد از چراغ مطالعه ی پیکسار ، معروف ترین نشانه ی این شرکت می باشد. این نشانه ماشین pizza planet هستش !در این انیمیشن نیز این ماشین به چشم می خورد. درست در زمانی که ایو مشغول اسکن کردن سطح زمین است در یک صخنه می توانید این ماشین معروف را ببینید! یکی دیگر از نکات داستان اسباب بازی های 1 که در این فیلم به چشم می خورد عروسک رکس،همی و قلک خوکی هستش که در قفسه ی اساب اثاثیه های وال ای به چشم می خورد(تصویر پایین )
-زندگی یک حشره : نکته ی خاصی درباره ی این انیمیشن در طول فیلم به چشم نمی خورد ولی در آخر فیلم هنگامی که لیست سازندگان را نشان می دهد ، می توانید مورچه و درخت معروف این انیمیشن رو ببینید

-داستان اسباب بازی های 2 : مانع هایی که اسباب بازی ها برای گذشتن از خیابان از آنها استفاده کردند یادتونه ؟ خب در 2 صحنه از وال ای ، می توانید این موانع رو ببینید(بالای تصویر پایین ! )
-شرکت هیولاها : خب تنها شباهتی که این انیمیشن با شرکت هیولاها داشت در چه بود ؟ خب تنها شباهتشون در طریقه ی مکعبی کردن آشغال ها بود و تیم پیکسار از همین مورد استفاده کردند و در این انیمیشن یادی از آن ساخته ی خودشان کرده اند. یکی از آشغال مکعبی هایی که روی هم قرار دارند ، همون آشغال مکعبی هستش که سالیوان فکر می کرد " بو" توشه و اگر هم دقت کنید می تونید تک چشم لباس هیولایی بو رو هم توش ببینید! البته در یک صحنه از فیلم ، فکر کنم عروسک مایک بصورت آنتن تلویزیون رو دیدم!

-در جستجوی نمو : نکته ی خاصی دراین انیمیشن در این باره به چشم نمی خورد ولی خب در لیست سازندگان آخر فیلم ، لاک پشت های این انیمیشن از وسط صحنه می گذرند !

-باورنکردنی ها : نکته ای که درباره ی این انیمیشن در وال ای به چشم می خورد ، جزو نکاتی است که نظر شخصی خودم هستش و ممکن است از نظر خیلی ها هیچ ربطی به باورنکردنی ها نداشته باشد ، هنگامی که در اکسیوم مدل لباس از قرمز به آبی عوض می شود شباهت مدل های نمایشی به خانوادهی باورنکردنی ها خیلی زیاد است!

-ماشین ها : 30 دقیقه ی اول فیلم را با دقت ببینید ، ممکن است سخت پیدا شود ولی اگر با دقت زیاد آشغال ها را جستجو کنید می توانید یک بسته روغن "راستیز"(درسته ؟) که همون اسپانسر مکویین بود را ببینید!

-رتتویی : این مورد آخری رو شاید خیلی ها ندونند ولی اسکوتر اسکینر هم در بین آشغال ها به چشم می خورد! همون اسکوتری که باهاش لینگویینی رو تعقیب کرد و درب و داغون شد! جالب هم اینجاست که اسکوتر دقیقا به همون صورت درب و داغون بر روی آشغال ها قرار دارد(تصویر پایین )
دیزنی : خب نشانه ی معروف دیزنی چیست ؟ میکی ماوس است و آن هم در این انیمیشن به چشم می خورد ، چون یافتن این موجود در فیلم بسیار سخت است ، من عکس اونو براتون میزارم.
خب این هم از قسمت دوم ، امیدوارم خوشتون اومده باشه ، قسمت سوم هم تا چند روز آینده می نویسم ، منتظرش باشید ، بهترین هاش تو اونه!
اگر این پست مورد توجهتون قرار گرفته ، توصیه می کنم این پست ها هم ببینید :
نکاتی درباره ی وال ای که نمی دانید - یک
شخصیت up در رتتویی
گوفی در پری دریایی

2 نظرات:

من نمی فهمم
چرا لوگوی فوتینگو از وبلاگت برداشتی

خيلى جالب بود، 1 انيميشن با اين همه نكته؟ واقعا پيكسار آخر خلاقيته!

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده