نقدی بر انیمیشن بولت !

۱۳۸۷-۱۱-۲۵

دیشب بالاخره تونستم انیمیشن بولت رو ببینم ؛ انیمیشن جالبی بود و حرف های زیادی برای گفتن داشت ؛ ولی خب نظر خودمو راجبش مینویسم !
انیمیشن بولت یکی از انیمیشن هایی بود که از چندین سال قبل حرف و حدیثش بگوش میخورد ؛ انیمیشنی که چندین بار کارگردان عوض کرد و مسئولانش هر چند ماه عوض می شدند ... ولی به هر زحمتی بود بالاخره کار بولت تمام شد و حدود یک ماه پیش اکران شد
انیمیشن داستان نسبتا جدیدی داشت ؛ سگی که ستاره ی تلویزیون است و TVshow مخصوص خودش را دارد ولی نمیداند که همه ی اینا خالی بندیه و واقعا اعتقاد داره که یک سوپرداگ هستش !
داستان زیبا شروع میشه ؛ با یک فلش بک به عقب ؛ از همونجا میشه فهمید که بولت سگ متفاویته ؛ درحالی که همه مشغول شیطنت و سربه سر گذاشتن با هم هستند ؛ بولت مشغول بازی با هویج خودش است .
قسمت بعدی فیلم هم جالب ساخته شده ؛ بیننده رو یذره گیج میکنه ؛ مثلا من که داستان رو نمیدونستم واقعا فکر کردم با یک فیلم تخیلی طرف هستم ؛ ولی بعد ۷-۸ دقیقه تازه بیننده اوضاع دستش میاد و کمی از ماجرا رو میفهمه و لحظه به لحظه داستان برای بیننده واضح تر میشه ؛ چون کمی بعد ما توضیحات کارگردان برنامه تلویزیونی رو درباره ی بولت میشنویم و میفهمیم که این سگ بدبخت اصلا خبر نداره که همه ی اینا خالی بندیه و ...
بعد از این هم روند اصلی داستان شروع میشه و با شخصیت های فیلم کم کم آشنا میشیم .
شخصیت های فیلم هم خوب پرداخته شده و ویژگی های اخلاقی جالبی دارند ؛ بولت یک سگ جاه طلب هستش که عاشق صاحبش یعنی پنیه ؛ اون که فکر میکنه واقعا قدرت های خارقالعاده داره ؛ فقط دنبال اینه که "مثلا" جون پنی رو از دست مرد چشم سبز نجات بده. در این راه با گربه ای به نام میتنز و همستری به راینو آشنا میشه که باز خود اینا هم داستان خودشونو دارند !
مثلا میتنز گربه ای هستش که فقط دنبال راحتیه و دنبال جایی هستش که خورد و خوراکش تامین باشه و جونش امن ؛ همین ! از حرف هایی که میزنه میشه فهمید که قبلا حیوون خونگی بوده یا حتی شاید توی تلویزیون بوده ولی اشاره ی واضحی بهش نمیشه ؛ راینو هم یک همستر رویا پردازه که آرزو داره زندگی بیخیالی و آرومشو ترک کنه و کمی هیجان رو تجربه کنه ؛ همستری شجاع و مهربون و با اعتماد به نفس بالا که حاضره برای نجات جون دوست و الگوش که بولته هرکاری بکنه !
در بین شخصیت ها؛ من خودم از راینو و میتنز خیلی خوشم اومد و همچنین کبوتر مونگلا ؛ البته سری اولشون ؛ اون سری دوم بیشتر اوسکولند تا مونگول ... حرکت چشاشون خیلی باحاله ؛ هربار میبینم خندم میگیره!
صدا گذاری ها هم خوب بود ؛ گویندگی جان تراولتا ؛ سوسی اسمن و مارک والتون که به ترتیب جای بولت ؛ میتنز و راینو حرف زده بودند شاهکار بود ؛ مخصوصا میتنز ولی مایلی سایرس یذره مصنوعی در نقش پنی حرف زده بود !
درکل انیمیشن خوبی بود و لیاقت نامزدی اسکار رو داشت ؛ داستان زیبا و احساسی بود و شخصیت ها و مناظر زیبا و تاثیر گذار ؛من خودم از ۱۰ امتیاز به فیلم ۸ میدم ؛ البته این فیلم در IMDB امتیاز ۷.۶ گرفته که جزو امتیاز های بالاست!
بهرحال توصیه میکنم حتما فیلم رو ببینید چون واقعا از سه بعدی های قبلی دیزنی به مراطب بهتره !
فقط من از یک تیکه ی فیلم خوشم نیومد و اون هم آخر فیلم بود گوشی آیفون Agent پنی شکست !!!!!
پ.ن : راستی اون سریالی که پنی و بولت توش بازی می کردند خیلی شبیه سریال کاراگاه گجت نبود ؟؟؟؟؟
پ.ن۲ : با تشکر از انیمیشن امروز برای کمک در عکس ها!

3 نظرات:

نگفتی؟؟؟...

این بهتره یا وال-ای؟؟؟...

با سلام - وبلاگ خوبی داری اگر مایل به تبادل لینک هستی با من در ارتباط باش http://o-penhani.blogfa.com/

مجید جان میدونی که من کشته مرده ی وال-ایم و معتقدم هیچ فیلمی در سال ۲۰۰۸ از وال-ای بهتر نبود !!!!!
ولی جدا از شوخی خیلی قشنگ بود ؛ از بعضی لحاظ حتی از وال-ای هم میزد بالا !

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده