نکاتی درباره ی وال ای که نمی دانستید - یک

۱۳۸۷-۰۶-۲۸

سلام
بالاخره بعد از مدت ها با یک مطلب درست حسابی برگشتم ، قضیه ی نقد وال ای کنسل شد ولی بجاش مجموعه حدودا 3 قسمتی رو به اسم " نکاتی درباره ی وال ای که نمی دانستید" رو شروع می کنم ، امیدوارم خوشتون بیاد.
***
خب اول از همه می خواهم به رابطه ی این انیمیشن و کمپانی اپل اشاره کنم ، همانطور که می دانید ( آخه من هزار بار تو وبلاگ اشاره کردم ) استیو جابز علاوه بر اپل ، موسس شرکت پیکسار هم هست ، برای همین هم بین این 2 شرکت روابط خیلی نزدیکی وجود داره و این روابط در این فیلم به اوج خودشون می رسه :

-همانطور که در فیلم دیدید ، هنگامی که شارژ وال ای پر می شود ، یک صدای خاصی پخش می شود ، خب این صدا ، صدایی است که کامپیوتر های مکینتاش یا مک از سال 1996 هنگام روشن شدن پخش می کردند. این یکی از نکات جالب این فیلم است ، البته شایعاتی در این باره هست که این پیشنهاد شخصی استیو جابز بوده !

-خب این نکته تکراریه ولی ارزش دوباره گفتن رو داره ، روبات ایو ، توسط یکی از طراحان شرکت اپل ساخته شده است ، این شخص یکی از محبوب ترین طراحان اپل بوده و از سوابقش طراحی نسل اول آیپاد ها و نسل چهارم آیپاد نانو ها بوده است

-صدای خلبان اتومات سفینه ی اکسیوم یادتونه ؟ خب این صدا هم از کامپیوتر های مک اپل گرفته شده ، همانطور که می دانید ، در سیستم عامل های مک ( مثل سیستم های ویندوز ) برنامه ای به نام Text to Speach وجود دارد که متن شما را می خواند ، خب صدای خواننده ی مک همان صدای خلبان اتومات اکسیوم هستش!

- آیا می دانید طبق گفته ی استیو جابز وال ای و ایو نماد چی هستند ؟ خب وال ای نمادی از نسل اول کامپیوتر های اپل ، یعنی Apple II و ایو هم محصول جنجالی بعد از آن یعنی iMac است که با طراحی بسیار زیباتر و شیک تر ، جایگزین اپل 2 شد.

-هنگامی که وال ای در حال نشان دادن خانه اش به ایو هست ، اگر دقت کنید می توانید یک کیبرد مدل قدیمی imac رو در بین اسباب اثاثیه ی وال ای ببینید

-دقت کرده اید که وال ای فیلم Heloo dolly را در کجا پخش می کند ؟ در یک آیپاد نسل دوم که ساخته ی شرکت اپل است و لقب بهترین دستگاه های پخش موسیقی تاریخ رو دارند.

خب این هم از بخش اول این مجموعه ، بخش دوم را هم بزودی می نویسم ، منتظر باشید ...

2 نظرات:

حرف نداشت خیلی ممنون عالی بود بی صبرانه منتظز دو قسمت بعدی هستم.

عالي بود فقط دانلود همايش اپل رو برامون بذار درضمن دوقسمت بعدي يادت نره

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده