نکاتی درباره ی آپ که نمی دانستید - قسمت اول

۱۳۸۸-۱۲-۱۲

دوستان به اولین قسمت ، نکات پنهان آپ خوش آمدید !!!!
از ۲ سال پیش سری مجموعه ی " نکاتی که نمی دانستید" جزو بخش های پر طرفدار وبلاگ بوده و هست ، بطوری که بعد از صفحه ی ۲۷ مهر ، بیشترین بازدید ها رو داشتند !
همانطور که می دونید و قبلا همینجا گفتم ،‌پیکسار از دومین انیمیشن کوتاهی که ساخت ،‌نکاتی پنهان که یاداور انیمیشن های قبلی ، نکاتی راجب استدیو ،قسمت های جالب سینما ، اپل و ... بودند را بطوری در فیلم های خود جا داده است ، حالا هم ما می خواهیم که این نکات را در آخرین ساخته ی این استدیو ، یعنی انیمیشن آپ ، نامزد بهترین فیلم جشنواره ی اسکار را بررسی کنیم !
***
نشانه ی شانس پیکسار
فکر کنم منصفانه باشه که نکات آپ رو با نشان خوش شانسی پیکسار یعنی جان رتزنبرگ شروع کنیم ، این گوینده ی سرشناس در تمام انیمیشن های بلند دیزنی حضور داشته و خیلی ها وجود او در فیلم ها را یک شگون خوب می دانند !

این فرد که در داستان اسباب بازی های ۱ و ۲ در نقش هم ، خوک قلگی - در زندگی یک حشره بجای PT Flea ، در شرکت هیولاها در نقش غول برفی ، نقش دسته ی ماهی های راهنما در انیمیشن "در جستجوی نمو " ، در شگفت انگیزان نقش UnderMiner ، در رَتَتویی نقش مصطفی (پیشخدمت تپل) ، در ماشین ها نقش مّک تریلی حامل مک کویین و در وال-ای بجای جان ( یکی از انسان های داخل سفینه ) صحبت کرده بود(تصویر بالا) ، در این انیمیشن هم بجای یکی از کارگران سر ساختمان در حال ساخت در کنار خانه ی کارل ( که اسمش تام است ) صحبت می کند ! (تصویر پایین)



***
دارو های کارل
در قسمتی که کارل در حال تماشای تلویزیون است ؛ در کنار میزش چند بسته دارو قرار دارد ،‌علامت تجاری روی این دارو ها مربوط به شرکت داروسازی لوکسو (LUXO) است .! (LUXO نام چراغ مطالعه ی معروف پیکسار است! )

البته این نکته هنوز تایید نشده !
***

اتاق دختر

راستش این اتاق تا دلتون بخواد نکته داره ...
اولیش همون ریتم اشاره به شخصیت فیلم بعدیه ... یکی از عادت های پیکسار اینه که در هر فیلمی یک نشانه از فیلم بعدیش بر جای می گذاره ،‌قبلا هم در این پست به اشاره ی شدن به یکی از شخصیت های فیلم آپ در رَتَتویی اشاره کرده ام !
خب این انیمیشن هم از این قاعده پیروی می کنه ، و هنگامی که خانه ی کارل در حال گذشتن از کنار اتاق دختری است ، می توانیم یکی از شخصیت های انیمیشن بعدی پیکسار ، یعنی داستان اسباب بازی های ۳ را ببینیم.
تهیه کننده ی آپ هم وجود آن خرس در Toy Story 3 را تایید کرده و شایعه شده که اسم آن Lotso است و جزو شخصیت های منفی محسوب می شود

علاوه بر نشانه از فیلم بعد ، همچنین می توانیم یادی از فیلم های قبلی و حتی خود فیلم را هم در این اتاق ببینیم ...
توپ Luxo درکنار اتاق قرار دارد
گل های روی دیوار اشاره ای است به شرکت هیولا ها :

تابلوی روی دیوار ،‌ یکی از سگ های همکار آلفا است (البته بدلیل تفاوت پراکندگی رنگ در صورت می توان احتمال داد که این تصویر ممکن است مربوط به فیلم های آینده ی پیکسار باشد ) :

نقاشی سمت راست هم مربوط میشود به داگ و کوین که شخصیت هایی هستند که کارل در سفرش با آنها رو به رو می شود :

***
ادامه دارد ...
منابع :/Film
imdb
pixar wikia

2 نظرات:

مثله همیشه عالی (;

اسم خرسه هم اینه:

lots-o'-huggin'-bear

سلام عزيزم...
چطوري ؟
با زحمتاي ما؟
آپم نازنين يه سري بزن و كامنت هم بذار خوشحال مي شم....
معين

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده