ساعت شمار اسکار - قسمت چهارم

۱۳۸۸-۱۲-۱۶

خب ، کم کم داریم با ساعت موعود میرسیم و تنها ۲ بخش از ساعت شمار اسکار باقی مونده !
قسمت چهارم : Princess and Frog و Granny O'Grimm's Sleeping Beauty

The Princess and The Frog
بعد ازمدت ها دیزنی با یکی از کلاسیک های خود به میدان رقابت برگشت تا دوباره به همگان نشان دهد که هنوز هم انیمیشن ۲ بعدی قدرتمند است و هنوز هم داستان های عاشقانه کلاسیک قدرت جذب مخاطب (بخصوص کودکان این نسل) را دارند !
این انیمیشن که توسط ران کلمنتس و جان مسکر ( که از بچه های دیزنی به حساب می آیند و روی انیمیشن هایی مثل هرکولس و پری دریایی کار کرده اند ) ساخته شده و از صدای اشخاصی چون اپرا وینفری بهره می گیرد ، ماجرای یک دختر سیاهپوست را می گوید که آروزی پدرش ، یعنی اداره ی یک رستوران را دنبال می کند و سعی دارد با کارش که پیشخدمتی یک رستوران دیگر است پس اندازش را به اندازه ی کافی برساند. در این میان ناگهان پرنس نوین هم که توسط مرد سایه ها تبدیل به قورباغه شده ، سر راه او ظاهر می شود و با این فکر که او پرنسس است ، از وی می خواهد که او را ببوسد.
اما این بوسه بر خلاف داستان نه تنها پرنس را تبدیل به انسان نمی کند ، بلکه خود تیانا را هم به یک قورباغه تبدیل می کند ...
این انیمیشن امتیاز ۸۵٪ از سایت Rotten Tomatoes و امتیاز 7.5 از سایت IMDB دریافت کرده است.

***
Granny O'Grimm's Sleeping Beauty
این انیمیشن کوتاه که به تهیه کنندگی دارگ او کانل و کارگردانی نیکی فلن ساخته شده ، درباره ی مادربزرگ "گرنی او گریم" است که قصد دارد یک برداشت آزاد (!) از داستان زیبای خفته را برای نوه اش تعریف کند که در میانه ی داستان ، هدف و خط داستانی را فراموش می کند !
این انیمیشن کوتاه یک کمدی تلخ (Black Comdey)است و با تکنیک CG ساخته شده است .
طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده