۴۵ دقیقه از آپ پخش شد !

۱۳۸۷-۱۱-۲۱

پریروز ؛ در Comicon نیویورک ؛‌پیکسار ۴۵ دقیقه از نسخه ی اولیه ی انیمیشن بعدیشون یعنی آپ رو برای خبرگذاری ها پخش کردند ؛ که با اینکه هنوز کارش نیمه تمام بود و موسیقی و صداگذاری ها کامل نشده بود ؛‌با استقبال فراوان خبرنگران مواجه شد و تایید شد که این انیمیشن هم روح پیکساری داره !
سایت Film/ هم در یک مقاله ی تکان دهنده کل این ۴۵ دقیقه رو تعریف کرده ؛ من هم متاسفانه دووم نیاوردم و خوندمش !!! داستان شاهکاری داره ؛ اگه روندش در میانه های داستان خراب نشه ؛ یک شاهکار پیکساری دیگه میشه ! حالا خلاصشو برای اون دسته از کسانی که مثل خودم اهل صبر کردن نیستند میزارم تا بخونند !!!
-----توجه------ اگر میخواهید داستان فیلم براتون لو نره از اینجا تا تیتر قرمز بعدی رو نخونید !
داستان با گذشته ی کارل شروع میشه ؛ صحنه ی اولیه ؛‌در سینماست و کارل در آنجا مشغول تماشای فیلمی درباره ی یک خلبان ماجراجوست که به جایی به نام paradise falls در جنوب آفریقا سفر کرده و جمجمه ی یک هیولا را از آنجا با خود آورده بود !
فیلم به پایان میرسد و پسربچه در بت دوچرخه ی خود که پر از بادکنک هایی با شعار "روح ماجراجویی" است به سمت خانه حرکت میکند ؛ از اینجا میفهمیم که پسرک بادکنک فروش است !
در مسیر خانه ؛ پسر با دختر همسایه که "الی" نام دارد آشنا میشه و با اون دوست میشه و الی کتابی به نام " کتاب ماجراجویی های من" رو که خودش درست کرده رو به کارل نشون میده ؛ در این کتاب قسمت خالی هستش که در اون الی میخواهد جالبترین ماجراجویی که میخواهد انجام دهد را نوشته که آن هم بازدید از Paradise fallهستش !
زمان میگذره و الی و کارل با هم ازدواج میکنند ؛ دکوراسیون خونه رو تغییر میدهند ؛‌صندوق پست جدیدی رو نصب میکنند و با هم رنگش می کنند و ...
الی و کارل میخواهند بچه دار شوند که دکتر به اونها میگه که نمیتونند بچه دار بشند ؛ و از اینجاست که زندگیه زیباشون بهم میخوره و خراب میشه ؛ تا اینکه یک روز کارل کتاب "ماجراجویی های من" الی رو میبینه و تصمیم میگیره که اونو به Paradise fall ببره تا بلکه حالش بهتر بشه و از ناراحتی دربیاد ؛ اون بلیت ها رو تهیه میکنه و الی رو برای پیکنیک به بالای تپه ؛ ولی قبل از اینکه به اونجا برسند ؛ الی حالش بهم میخوره و به بیمارستان میره و در نهایت از دنیا میره و صحنه سیاه میشه ....
زمان گذشته ؛‌حالا کارل یک آدم سالخوره شده ؛ از خواب بیدار میشه و به پادری خونش میره و بر روی صندلیش میشینه و به آسمون نگاه میکنه ؛ دوربین کم کم از زوم خارج میشه و میبینیم که خونه توسط آسمان خراش های بلند که در حال ساخته شدند محاصره شده ... میشه فهمید که سازندگان دنبال خانه ی کارل هم هستند ولی او خانه را به آنها نفروخته ؛ ولی کارل میگه که هیچوقت حاظر نمیشه خونش رو بفروشه !
یکی در خونه رو میزنه و وقتی کارل درو باز میکنه با شخصیت دوم فیلم یعنی راشل آشنا میشیم ؛ پسری ۹ ساله که در تلاشه که به درجه ی ماجراجوی ارشد برسه و برای اینکار باید یک انجام وظیفه برای کارل انجام بده ؛ هر وظیفه ای باشه فرق نمیکنه ؛ کارل هم اونو دنبال نخود سیاه میفرسته و بهش میگه که snipe هایی که براش مزاحمت ایجاد میکنند رو پیدا کنه !!!! ( توضیحات ویکیپدیا )
در همین حال ؛‌یک ماشین ساخت و ساز به صندوق پستی کارل برخورد میکنه و اونو کج میکنه ؛ کارگر هم پیاده میشه که اونو درست کنه که کارل بیرون میاد و بخاطر خراب کردن یادگاری ای که از الی براش مونده ؛ یک مشت در دهان کارگر میکوبه و اونو نقش زمین میکنه ! پلیس هم میاد بعد از بررسی ماجرا میگه که فردا میان دنبال کارل که اونو برای محاکمه ببرند !
فردای اون روز ؛ ماشین ها میان دنبال کار ؛‌کارل هم یک کیف دستی بهشون میده و میگه که الان میاد ؛ بعد نخی که هزاران بادکنکی که روی سقفش هست رو به زمین متصل کرده ؛‌با خونسردی کامل میبره و به آسمونا میره ...
طبق گفته ی نویسندگان Film/ این صحنه یکی از زیبا ترین صحنه های کل ۴۵ دقیقه بوده ؛ مخصوصا از نظر صحنه پردازی آسمان و ابر ها و رنگ بندی بالون ها!
------از اینجا به بعد امنه ؛ میتونید به خوندن ادامه بدید-----
از اونچه که پریروز پخش شد میشه نتیجه گرفت که تمام تبلیغات فیلم از همین ۱/۳ اولیه ی فیلم گرفته شده و هنوز هیچ قسمتی از بقیه ی فیلم نشون داده نشده ( البته اینی که من بالا نوشتم فقط ۳۰ دقیقه بود ؛ بقیشو خودم خیلی سردرنیاوردم :دی )
انیمیشن در کل داستان قشنگی داره ولی یذره از بقیه ی کارهای پیکسار سبک تره ؛ ۲۰ دقیقه ی اول شاهکاره ولی بعدش داستان کمی از دست در میره ؛ البته هنوز ۴۵ دقیقه منتشر شده و هنوز هیچ چیزی معلوم نیست !
ولی در کل گرافیگ انیمیشن فوق العاده هستش ؛ گویندگان شاهکارند و صداگذاری و موسیقی با اینکه هنوز نهایی نیست واقعا قشنگه ؛ ۱۰ دقیقه ی اول آدم رو میخکوب میکنه ولی آیا بقیه ی فیلم هم همینطوره ؟‌باید تا may منتظر موند تا جواب این سوال رو فهمید !
منبع : Film/
پینوشت :‌اگه ترجمه ها اشکال داشت ببخشید ؛‌خیلی هول هولکی این مطلبو نوشتم !

1 نظرات:

سلام بچه ها خوبین ضرری نداره اگه برید و سایت ما رو هم ببینید تو سایت ما می تونید اخبار روز گرافیک ایران و جهان رو بخونید. مفالات آموزشی هنرهای تجسمی رو دریافت کنید کلی هم آموزش های رایگان مختلف در زمینه گرافیک و عکاسی داره http://www.gdo.ir

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده