آلان منکن آهنگساز دیزنی

۱۳۸۷-۰۲-۰۲

سلام
چند وقتی بود که می خواستم زندگی نامه ی آلان منکن که بیشتر کارهای دیزنی را آهنگسازی کرده بنویسم ولی فرصت نمی شد تا امروز که بالاخره آنرا نوشتم.
آلان منکن ، آهنگساز و شاعر که بیشتر کارهای دیزنی را در اواخر دهه ی 80 تا اواسط دهه ی 90 را آهنگسازی کرده در 22 جولای سال 1949 در "نیوراشل" "نیویورک" بدنیا آمد. او از سنین پایین نواختن پیانو و ویلون را آغاز کرد و علاقه ی فراوان اش را به موسیقی بروز داد. او برای تحصیل به دانشگاه نیویورک رفت ولی پس از مدتی توان و نیرویش را بر روی موسیقی متمرکز کرد. بعد از دانشگاه او به کارگاه موسیقی BMI Lehman Engel Musical Theater ملحق شد و در آنجا با هاوارد اشمن ، ملاقات کرد. پس از مدتی آلان به نواختن در گروه های محلی و آهنگسازی پرداخت. او حتی در اواخر دهه ی 1970 چندین show را هم نوشت ولی هیچ کدام تهیه نشدند. او در سال 1983 نیز جایزه ی BMI Career Achievement را از آن خود کرد که برای او افخار بزرگی بود.
اما در اصل شهرت آلان بخاطر کارهایی است که در دیزنی آهنگسازی کرده که از معروف ترین آنها می توان به انیمیشن های : پری دریایی ، هرکولس ، پوکوهانتس ، دیو و دلبر ، علائدین و Enchanted که جدید ترین کار او با دیزنی بود اشاره کرد. و البته این نکته هم اضافه کنم که او برای بیشتر این کارها اسکار بهترین تک آهنگ و بهترین فول آلبوم را از آن خود کرد.
من خودم شخصا در بین کارهای آلان منکن از آهنگ Part of your world پری دریایی و آهنگ Prince ali علائدین علاقه دارم شما نیز اگر می خواهید می توانید کل این دو آلبوم را از اینجا و اینجا دانلود کنید

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده