بهترین صحنه ی وال ای از نظر سازندگان

۱۳۸۷-۰۴-۲۸

سلام
این مطلب را چند وقت پیش ترجمه کردم و اصلا قصد نداشتم منتشرش کنم ، ولی حالا که چند روزی هست اخباری از انیمیشن شنیده نمی شه ، گفتم این مطلبو بزارم تا وبلاگ خالی نمونه ، در ضمن این اولین ترجمه ی من از متن های بلند انگلیسی هستش و ممکن است کلی غلط داشته باشد ، پس امیدوارم در صورت یافتن اشتباهی در ترجمه من را ببخشید ، بخاطر چیدمان مطالب و عکس ها هم ببخشید خیلی خوب نشده : دی

نکته ی مهم : این مطلب ممکن است مقداری از داستان وال ای را افشاء کند

Sigourney Weaver گوینده ی صدای کامپیوتر کشتی فضایی :
صحنه ی مورد علاقه ی من در فیلم زمانی است که شما ایو را در حال نابودی کشتی فضایی می بینید . اون زن خشن رویاهای من هستش. شما او را درک نمی کنید تا زمانی که بخندد و چشم هایش حالت بامزه شوند ولی آن زمان است که حتی شما هم عاشق ایو می شوید. و این حقیقت که وال ای از این زن زیبا و مخرب نترسید به ما امید می دهد ! پس می فهمیم که وقتی با او آشنا شوید می تواند ربات جالبی باشد !

Angus MacLane سرپرست تیم انیماتور ها
یک صحنه ی زیبا در فیلم هست که در آن همه ی ربات های سلول تعمیر ( Repair ward من خودم تاحالا نشنیده بودم ، اگه اشتباه ترجمه کردم بگین درستش کنم ) در گوشه ها با سرعت به طرف هم می روند که واقعا جالب و زیباست!
تیم سازنده ی این فیلم واقعا جالب بود بطوری که با این صحنه ها ، ربات ها و آدم ها واقعا فکر می کردی اون دنیا زنده هستش !

Ben Burtt طراح صدا و صدای وال ای
من واقعا اون صحنه ای را که وال ای و ایو با کپسول آتشنشانی در فضا هستند را دوست دارم. درست مثل آرامش در وسط طوفان است . یک چیزی در قرار گرفتن اونا در فضا و رقصیدنشون هست که منو به یاد پیتر پن می اندازد. من عاشق اون انیمیشن بودم. من اون زمان پنج سالم بود و مادرمو مجبور می کردم که منو هفته ای 2 یا 3 بار ببره سینما تا اونو ببینم. این واقعا احساس شگفت انگیزی هستش که به یک مکان جادویی بری ، باعث می شه که احساس راحتی و آسایش بکنی. وقتی اون صحنه در فیلم رخ داد من همچین احساسی داشتم.


Jim Morris تهیه کننده ی فیلم
من فکر من کنم قسمت مورد علاقه م در فیلم زمانی است که شما وال ای رو می بینید که به کامیونی که در آن زندگی می کند بر می گردد، اون هنوز تنهاست و شما هنوز شخصیت دیگری را ندیده اید و نمی دانید جریان چیست و فقط سرنخ هایی را از انچه قرار است اتفاق بیافتد را یافته اید. روبات داخل می شود و ناگهان همه چیز درباره ی او را از وسایلی که جمع کرده است می فهمیم. و حقیقت این است که او در حال تماشای Hello Dolly ( نمایشی که وال ای آنرا نگاه می کند و بعضی از ترک های موسیقی متن از آن گرفته شده اند) ,و می فهمیم او اینکار را زیاد انجام می دهد و حتی گاهی اوقات کمی می رقصد. این خیلی ناراحت کننده است ، او خیلی خوب ولی خیلی تنهاست.

اندرو استانتون : کارگردان
قسمتی که خیلی برای من خاص است ، لحظه ی خیلی کوتاهی هستش که ایو چراغی که وال ای به او داده را روشن می کند ، شما می توانید وال ای را ببینید که زمانی که ایو در حال نگاه کردن به لامپ است ، مخفیانه به ایو نگاه می کند و این به نظر من زیبایی استفاده درست از حرکت ها و حالت های چشم است که در بیشتر فیلم ها دیده شده بود ولی هیچوقت در یک انیمیشن دیده نشده بود . که ما این کار را کردیم و به نظر من این صحنه سرشار از احساس است که آدم را شیفته ی این انیمیشن می کند
طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده