ساعت شمار اسکار - قسمت اول

۱۳۸۸-۱۲-۱۶

کمتر از ۱۲ ساعت دیگه به شروع هشتاد و دومین دوره ی مراسم اسکار مونده، امسال هم برخلاف سال های گذشته نه خبری از پادکست هست نه خبری از کاور ویژه ، فقط این مجموعه ی پنج قسمتی که در اون نامزد های بهترین انیمیشن بلند و کوتاه امسال را بررسی می کنیم .
قسمت اول :‌ راز کتاب کل و French Roast

راز کتاب کل
این انیمیشن کم سر و صدا که خیلی ها با آن آشنایی ندارند ، داستان پسری را نقل می کند که برای کامل کردن کتاب کل عازم سفری خطرناک می شود !
این انیمیشن که در ۸ فوریه سال ۲۰۰۹ در جشنواه ی فیلم برلین اکران شد توانست امتیاز ۷.۹ و ۹۴٪ امتیاز از سایت rotten tomatoes را دریافت کند. مجله ی variety در مورد آن گفته که که انیمیشنی جذاب و متفاوت است و سایت starlog از آن بعنوان یک "شاهکار کامل" یاد کرده است !

داستان : داستان در قرن نهم اتفاق می افتد و درباره ی پسری ۱۲ ساله به اسم Brendon است که زیر نظر عمویش آموزش می بیند و از او انتظار می رود که جا پای عمویش بگذارد تا اینکه یکروز برندون شعبده بازی به اسم Aiden را ملاقات می کند که به او زیبایی هنر را نشان می دهد و باعث می شود که او به دنبال آرزویش یعنی کامل کردن کتاب کل (Kell) برود . حالا او برای برآورده کردن آرزویش باید از کوهستان عبور کند و با حوادث و اتفاقات خطرناکی رو به رو شود !

***
French Roast

این انیمیشن کوتاه اولین کوتاه Fabrice O. Joubert است که در سوم مٍی ۲۰۰۹ در جشنواره ی Anifest به نمایش دآمد و در رشته ی بهترین انیمیشن کوتاه برای اسکار نامزد شده است

داستان : داستان در سال ۱۹۶۰ در یک کافی شاپ در پاریس روی می دهد و ماجرای یک بیزنس من است که بعد خوردن قهوه اش متوجه می شود که فراموش کرده کیف پولش را بیاورد و زمان را سفارش قهوه ی بیشتر می گذراند.

ادامه دارد ...
طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده